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개발자가 알아야 할 유용한 비트 연산자 코드 트릭은 무엇입니까?

yourdevel 2020. 11. 25. 21:15
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개발자가 알아야 할 유용한 비트 연산자 코드 트릭은 무엇입니까?


비트 연산자를 사용할 이유가 없다고 말해야하지만, 더 효율적으로 수행 할 수있는 몇 가지 작업이 있다고 확신합니다. "이동"및 "OR-ing"이 문제를보다 효율적으로 해결하는 데 어떻게 도움이 되었습니까?


유명한 Bit Twiddling Hacks보기
대부분의 곱하기 / 나누기 작업은 불필요합니다. 컴파일러가 자동으로이를 수행하므로 사람들을 혼란스럽게 할 것입니다.

그러나 하드웨어 또는 통신 프로토콜로 작업하는 경우 매우 유용한 '확인 / 설정 / 토글 비트 N'유형의 해킹이 많이 있습니다.


문자열 (문자)에 비트 연산 사용

문자를 소문자변환 :

  • OR 공간 별 => (x | ' ')
  • 문자가 이미 소문자 인 경우에도 결과는 항상 소문자입니다.
  • 예. ('a' | ' ') => 'a';('A' | ' ') => 'a'

문자를 대문자로 변환 :

  • AND 밑줄로 => (x & '_')
  • 결과는 문자가 이미 대문자 인 경우에도 항상 대문자입니다.
  • 예. ('a' & '_') => 'A';('A' & '_') => 'A'

대소 문자 반전 :

  • XOR 공간 별 => (x ^ ' ')
  • 예. ('a' ^ ' ') => 'A';('A' ^ ' ') => 'a'

알파벳에서 글자의 위치 :

  • AND작성자 chr(31)/ binary('11111')/ ( hex('1F')=>(x & "\x1F")
  • 결과는 1..26 범위이며 대소 문자는 중요하지 않습니다.
  • 예. ('a' & "\x1F") => 1;('B' & "\x1F") => 2

편지의 가져 오기 위치를 알파벳 (대한 대문자 문자 만) :

  • AND의하여 ?=> (x & '?') 또는 XOR 의해 @=>(x ^ '@')
  • 예. ('C' & '?') => 3;('Z' ^ '@') => 26

편지의 가져 오기 위치를 알파벳 (대한 소문자 문자 만) :

  • XOR백틱 / chr(96)/ binary('1100000')/ hex('60')=>(x ^ '`')
  • 예. ('d' ^ '`') => 4;('x' ^ '`') => 25

참고 : 영어 이외의 문자를 사용하면 쓰레기 결과가 생성됩니다.



  • 정수에 대한 비트 연산 (int)

최대 정수 얻기

int maxInt = ~(1 << 31);
int maxInt = (1 << 31) - 1;
int maxInt = (1 << -1) - 1;

최소 정수 얻기

int minInt = 1 << 31;
int minInt = 1 << -1;

최대 길이를 얻으십시오

long maxLong = ((long)1 << 127) - 1;

2 곱하기

n << 1; // n*2

2로 나눈

n >> 1; // n/2

2의 m 제곱을 곱합니다.

n << m;

2의 m 제곱으로 나눈 값

n >> m;

홀수 확인

(n & 1) == 1;

두 값 교환

a ^= b;
b ^= a;
a ^= b;

절대 값 얻기

(n ^ (n >> 31)) - (n >> 31);

두 값의 최대 값 얻기

b & ((a-b) >> 31) | a & (~(a-b) >> 31);

두 값의 최소값 얻기

a & ((a-b) >> 31) | b & (~(a-b) >> 31);

둘 다 같은 부호가 있는지 확인하십시오

(x ^ y) >= 0;

2 ^ n 계산

2 << (n-1);

계승 2인지 여부

n > 0 ? (n & (n - 1)) == 0 : false;

m에 대한 모듈로 2 ^ n

m & (n - 1);

평균을 얻으십시오

(x + y) >> 1;
((x ^ y) >> 1) + (x & y);

n의 m 번째 비트를 가져옵니다 (낮은 값에서 높은 값으로)

(n >> (m-1)) & 1;

n의 m 번째 비트를 0으로 설정 (낮음에서 높음으로)

n & ~(1 << (m-1));

n + 1

-~n

n-1

~-n

대비 번호 얻기

~n + 1;
(n ^ -1) + 1; 

만약 (x == a) x = b; 만약 (x == b) x = a;

x = a ^ b ^ x;

내가 어떤 주파수로 사용해 본 것은 세 가지뿐입니다.

  1. 비트 설정 : a | = 1 << bit;

  2. Clear a bit: a &= ~(1 << bit);

  3. Test that a bit is set: a & (1 << bit);


Matters Computational: Ideas, Algorithms, Source Code, by Jorg Arndt (PDF). This book contains tons of stuff, I found it via a link at http://www.hackersdelight.org/

Average without overflow

A routine for the computation of the average (x + y)/2 of two arguments x and y is

static inline ulong average(ulong x, ulong y)
// Return floor( (x+y)/2 )
// Use: x+y == ((x&y)<<1) + (x^y)
// that is: sum == carries + sum_without_carries
{
    return (x & y) + ((x ^ y) >> 1);
}

You can compress data, e.g. a collection of integers:

  • See which integer values appear more frequently in the collection
  • Use short bit-sequences to represent the values which appear more frequently (and longer bit-sequences to represent the values which appear less frequently)
  • Concatenate the bits-sequences: so for example, the first 3 bits in the resulting bit stream might represent one integer, then the next 9 bits another integer, etc.

1) Divide/Multiply by a power of 2

foo >>= x; (divide by power of 2)

foo <<= x; (multiply by power of 2)

2) Swap

x ^= y;
y = x ^ y;
x ^= y;

I used bitwise operators to efficiently implement distance calculations for bitstrings. In my application bitstrings were used to represent positions in a discretised space (an octree, if you're interested, encoded with Morton ordering). The distance calculations were needed to know whether points on the grid fell within a particular radius.


Counting set bits, finding lowest/highest set bit, finding nth-from-top/bottom set bit and others can be useful, and it's worth looking at the bit-twiddling hacks site.

That said, this kind of thing isn't day-to-day important. Useful to have a library, but even then the most common uses are indirect (e.g. using a bitset container). Also, ideally, these would be standard library functions - a lot of them are better handled using specialise CPU instructions on some platforms.


While multiplying/dividing by shifting seems nifty, the only thing I needed once in a while was compressing booleans into bits. For that you need bitwise AND/OR, and probably bit shifting/inversion.


I wanted a function to round numbers to the next highest power of two, so I visited the Bit Twiddling website that's been brought up several times and came up with this:

i--;
i |= i >> 1;
i |= i >> 2;
i |= i >> 4;
i |= i >> 8;
i |= i >> 16;
i++;

I use it on a size_t type. It probably won't play well on signed types. If you're worried about portability to platforms with different sized types, sprinkle your code with #if SIZE_MAX >= (number) directives in appropriate places.

참고URL : https://stackoverflow.com/questions/1533131/what-useful-bitwise-operator-code-tricks-should-a-developer-know-about

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